Äntligen över!

Ja det känns skönt att förra veckan är över, för den var inte rolig. Jo på många sätt var den det, men det var en tuff vecka. I fredags var det begravning för min älskade farmor, vilket inte var jättekul. Jag tycker inte om att ta avsked, speciellt inte när vi fick göra det vid graven. Då släpptes många tårar, vilket både var behövligt och skönt. Efteråt var det minnesgudstjänst nere vid Lidabacke, med smörgåstårta och sedan kaffe och morotskaka. Det var trevligt, även om en del minnen var lite lustiga =) ....ni som var där vet vad jag menar.
I lördags var det sedan dags för min 30-års fest. Ja, jag vet, jag är snart där...snart är jag mellan 30-40 istället för mellan 20-30, men det är faktiskt några veckor kvar. Dessutom känns det inget speciellt om jag ska vara ärlig.  Jag hade fullt upp innan festen, så mkt som skulle göras och mitt i allt var mannen tvungen att åka till Katrineholm för att lämna N hos min kära moster, vilket inte tog lite tid inte. Som tur var så kom en av mina kompisar över och hjälpte mig innan. Tack C för att du ställde upp, det var kanon. Du är guld värd!
Ja, mkt skulle göras, men vi hann bli klara i tid innan dem första gästerna dök upp. Sedan var det full fart tills kl halv ett då dem sista gästerna lämnade. Oj vilken dag, vilken lyckad fest! Jag är så glad över allt jag fick, över alla mina underbara vänner som kom, ni är guld värda allihopa!
Känns skönt att allt är över nu, det har varit mkt den sista tiden. Mkt mat fick vi över oxå, så nu har vi mat tills jag fyller...bra!

Den här veckan är det lugnt, visserligen ska vi ha kalas för J junior på lör, men det är inte så mkt att fixa. Kakor har vi i frysen och tårta köper vi. Lätt fixat. Dessutom blir vi nog inte så många heller, för många är uppbokade och kan inte komma. Så kan det vara! =)

Idag har jag och barnen cyklat in till Kumla på öppna förskolan. Usch vilken pärs, så tungt! Jag blev verkligen genomsvett av det, men det känns bra nu efteråt. N somnade tyvärr på hemvägen och vägrade sova igen när vi kom hem så jag lär få en rolig eftermiddag =)  Det är kul att jag nu kan cykla med killarna, men det blir bra tungt med både cykelkärra och barnen. Det är några kilo extra att ha med sig. Bra för kondisen =)
På tal om kondis så ska jag komma igång nu med träningen ordentligt. Jag ska börja på mamma- barn gympa i Hallsberg  på torsdagar. En kompis och hennes dotter ska oxå med. Sedan ska jag träna spinning på onsdagar och lördagar har jag tänkt. Måste komma igång nu med träning och så....Känns bra!

Hade precis besök av en tjej och hennes lilla dotter på tre månader. Dem var här för att köpa vår babysitter, så nu har vi nästan sålt allt efter barnen. Känns lite jobbigt att veta att vi aldrig mer ska ha ngn liten bebis, men det är ju livets gång =) Man får passa på att låna andras barn och snosa och gosa på.
Nu ska jag sätta mig med en bok medan det är lugnt och sedan ska tvätten fixas.



/ Mrsfunky

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0