Livet en dans på rosor

Livet är en dans på rosor, men rosor har oxå taggar. Ibland känns det som om det bara kommer nya taggar hela tiden, men så är det.
N har varit hemma nu två dagar. Igår var dagis stängt pga planering och på tisdagar brukar han vara ledig. Det har varit mysigt att ha honom hemma även om det är en hel del trots. Min underbara lilla kille, så mysig och go. L har oxå varit så mysig. Han är fortfarande inte helt hundra, men jag är ju van. Han har ju varit förkyld och rosslig i stort sett sedan han föddes. Dessutom har han varit lite extra gnällig de sista dagarna, men det beror nog på att han håller på att få tänder. Han har fått två till där uppe så nu har han fyra tänder. Lilla gubben, han börjar bli stor min lilla bebis.

Igår så tog jag med mig grabbarna och åkte och handlade och sedan efter det åkte vi till Julita för att hälsa på mina kära föräldrar. Mamma har fått tid för operation nu, så hon skulle tydligen in redan nästa vecka. Det är lite sent att få reda på det bara en vecka innan tycker jag, men ibland förstår man inte sig på sjukvården =) Jag hoppas verkligen att allt kommer att gå bra, med tanke på allt, men det tror jag nog. Jag kommer att be för henne och för pappa och William som kommer att få vara hemma en hel del själva. Det är en stor operation och hon kommer nog att vara på sjukhuset mellan 5-8 veckor. Lilla mamma, jag tänker på dig! Hoppas att dem inte hittar ngt mer. Alltid är det ngt och om bara några veckor så är det begravning för farmor oxå, vilket jag inte ser framemot. Dagen efter ska jag dessutom ha min 30-års fest, så det är mkt att stå i.
Idag på förmiddagen har vi varit ute en hel del. Först tog vi en promenad på ca 40-60 min och sedan gick vi in och käkade lite lunch och efter att L hade somnat gick jag och N ut igen och lekte lite. Nu ligger även N så då tänkte jag passa på att slänga ihop lite äpplemuffins. Måste börja ta hand om äpplena nu, vi får en hel del i år. Skoj!

Ha en fortsatt trevlig vecka allesammans och ta vara på varandra!

/ Mrsfunky

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0